Volg mij......

Spring Bustling

Lieve bloglezers,
Onlangs heb ik voor mijn Mama dit super leuke MDF Paasei van JoyCrafts gepimpt met het mooie Spring Bustling papier van Craft O Clock. Ik heb het in een voorjaarsthema gehouden, zodat mijn Mama het langer kan laten staan en van genieten, dan alleen met Pasen. Het pimpen van MDF figuren is een nieuwe verslaving geworden. Ik vind dit zo leuk om te doen, vooral omdat je iets maakt wat iemand neer kan zetten of kan gebruiken.
In het ei heb ik een beetje stro gelegd en daarop wat kwarteleitjes. Het achtergrond papier is van Craft O Clock Spring Bustling. Ik heb voor deze creatie het kleine (15,2x15,2 cm) en het grote (30,5x30,5 cm) paperpad gebruikt. Het steentjes papier in het ei komt uit de kleine paperpad. De leuke lavendel op de achtergrond is één van de nieuwe stansjes van Noor!Design. Ik heb het ei opgehangen met een stukje satijn lint van 6 mm. Op het MDF heb ik een strik gemaakt van een stukje wit kant en daarop van paars organza lint geplakt met als finishing touch een mooie plakparel.
Aan de linkerkant heb ik een vogelnestje met eitje en vogeltje geplakt en er wat kleine veertjes ingestoken. Op de achtergrond heb ik een grasrand van Marianne Design geplakt en ervoor de Cattails en Lavender stansjes uit de Little Happiness van Noor!Design. De schattige konijntjes komen uit een extra knipvel van Spring Bustling dat past bij de paperpads
Aan de rechterkant heb ik de stans Happy Easter van Noor!Design gebruikt. Het plaatje komt uit het grote paperpad Spring Bustling. Aan de bovenkant van de stans heb ik een strik gemaakt met kant van Vaessen Creatief en hierop weer een mooie plakparel geplakt. De eend en de kuikens zijn uit de serie One of a Kind Ducks & Gooses van Noor!Design. Ook de vliegende eend op de linkerkant van het ei komt uit deze set. De pootjes en de snaveltjes heb ik gekleurd met een brushmarker en het geëmbosde gedeelte van de stansjes heb ik bewerkt met de Brushed Corduroy van Distress Ink, terwijl het papier nog in de stansjes zat.
Onderop ligt wat stro en een aantal veertjes, deze heb ik met een lijmpistool vast gezet en daarna heb ik de stansjes en andere leuke dingetjes op geplakt. Aan de rechterkant van het ei heb ik de vlinders van Sketch Art van JoyCrafts geplakt en op het ruggetje van de vlinder een stukje parelband. Als laatste heb ik nog een lichtjes snoer om het ei gewikkeld. Dit is een led snoer met 10 lampjes.
Alle randen van het designpapier heb ik bewerkt met de paperdistresser en daarna beïnkt met de Brushed Corduroy van Distress Ink.

Ik hoop dat ik je heb mogen inspireren met het pimpen van dit leuke MDF ei. Je kan natuurlijk ook andere leuke dingen van MDF pimpen, 
Liefs Monica 

Hieronder een overzicht van de gebruikte materialen,
JoyCrafts MDF Paasei 6320/0014
 Craft O Clock Spring Bustling paperpad 30,5x30,5 CC-ZPD-SB-23
 Craft O Clock Spring Bustling paperpad 15,2x15,2 CC-ZPM-SB-23
 Craft O Clock Spring Bustling knipvel CC-DOD-I-SB-23
 Noor!Design Happy Easter 6002/1278
 Noor!Design One of a kind Ducks & Gooses 6002/0932
 JoyCrafts Sketch Art - Vlinders 6002/1462
 Noor!Design Little Happiness Cattails 6003/3001
 Noor!Design Little Happiness Lavender 6002/81427
 Marianne Design Craftables CR1355
 Distress Ink Brushed Corduroy
Vaessen Creatief kant 22 mm 1108-307
Overige materialen die ik heb gebruikt zijn: veertjes, stro, plakparels, stukje organza lint, stukje satijn lint van 6 mm breed, vogelnestje, led snoer met 10 lampjes en een stukje parelband. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bella Lulu Bloghop - Kijk & Cadeaudoosje

  Dag allemaal, Er staat weer een nieuwe online workshop in de webshop. Het is een Kijk & Cadeaudoosje. Dit leuke Cadeaudoosje is bedach...