Volg mij......

Pink Petals - Easelcard with Hat

Hallo allemaal,
Vrijdag 21 augustus hadden wij ons eerste  Challenge in de Facebook groep van Hobbizz. Ik mocht de aftrap doen, wat was het leuk om samen met jullie live de Challenge te maken. We hebben de easselkaart met hoedje gemaakt, die onder vele van jullie een favoriet was. Mijn uitvoering was dit keer met de kit Pink Petals.


Om deze easselkaart met hoedje te maken heb je het volgende nodig. Cardstock en/of Kraft, Designpapier en labelvellen. Van Cardstock of Kraft 3 cirkels van 14 cm, 2 cirkels van 13,5 cm en 2 cirkels van 9,5 cm. Uit één van de cirkels van 9,5 cm haal je een cirkel van 6,5 cm. Van Designpapier 1 cirkel van 13,5 cm, 2 cirkels van 13 cm, 1 cirkel van 9 cm, 1 cirkel van 8,5 cm en een strook van 4 x 29,5 cm. Verder heb je nog nodig: lint of kant voor de strik en om de band van het hoedje, eventueel parelband. Bloemetjes en wat je verder nog wilt gebruiken om te pimpen. In de video leg ik uit hoe je het hoedje opbouwt.


Aan de rechterkant van het hoedje heb ik van de Dutch Doobadoo Shape Art Flag een waaier gevouwen van cardstock. Ik heb de kleinste maat van de Shape Art genomen en deze om de centimeter gerild. Van bovenaf (de rechte kant) ril je op 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, en 11 cm op de lange kant (is zijkant van de Shape Art). Aan beide kanten van de Shape Art, van de eerste rillijn tot 1 cm voorbij de laatste rillijn plak één stuk dubbelzijdig tape in het midden, van boven naar beneden. Dan ga je de Shape Art vouwen tot een waaier door van bovenaf met een dal vouw te beginnen en dan een berg vouw, weer een dal vouw en zo ga je door tot de laatste vouwlijn tot je een muizentrappetje hebt. Bovenop de waaier heb ik een strik van kant geplakt en daarop een leuke plakparel. Ik heb alles met een lijmpistool op het hoedje geplakt.


Bovenop het hoedje heb ik het mooie frame Milana van JoyCrafts geplakt met daarop een plaatje uit de labelvellen Pink Petals. 


Aan de linkerkant heb ik een bloemen toef gemaakt met een plukje tilantia, diverse takjes, wat meeldraadjes ertussen gestoken en de papieren bloemen van de kit Pink Petals erop geplakt. Alles heb ik met een lijmpistool vastgeplakt op het hoedje. Om de rand van het hoedje heb ik in het midden kant geplakt en daarover een smal roze lint. Aan beide zijkanten heb ik parelband geplakt.


Om het de easselkaart staande te houden heb ik een banner uit de labelvellen van Pink Petals gekozen en deze wat rond gebogen en aan de uiteinde vastgeplakt tot een boog. Ervoor heb ik nog een klein bloemen toefje gemaakt. 


Bedankt voor je bezoek aan mijn blog. Vergeet niet ook volger te worden.


De video van deze kit is nu terug te zien op ons YouTube kanaal.


De gebruikte Hobbizz kit kun je hier bestellen.
(Als je op de foto klikt kom je direct in ons webshop.)

 





Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bella Lulu Bloghop - Kijk & Cadeaudoosje

  Dag allemaal, Er staat weer een nieuwe online workshop in de webshop. Het is een Kijk & Cadeaudoosje. Dit leuke Cadeaudoosje is bedach...