Volg mij......

Feeling Crabby

Hallo allemaal,
Met de kit Feeling Crabby heb ik een doorkijk kaart gemaakt met een dubbel schudgedeelte.


Voor de basis van de kaart heb ik wit cardstock gebruikt. Je heb de volgende maten cardstock nodig. Het Designpapier heb ik 5 mm kleiner gesneden dan het cardstock. Snij één stuk cardstock 16,5 x 30,5 cm, dit ril je op 14 en 16,5 cm op de lange kant. Snij één stuk cardstock van 16,5 x 17 cm, rillen op 1,5 en 15,5 cm op de lange kant. Snij één stuk cardstock van 16,5 x 18,5 cm, rillen op 1, 15 en 17,5 cm op de lange kant. Het grootse stuk cardstock is de basis van je kaart, hier komt het eerste schudgedeelte op. Plak op het rechter gedeelte designpapier, hier komt je schudgedeelte op. Snij een cirkel van 10.5 cm uit mica. Dit plak je vast met 0.5 mm breed en 0,5 mm dik foamtape, hier doe je dan je gekozen schudmateriaal in. Uit het tweede stuk cardstock van 16,5 x 17 cm snij of stans je een cirkel van 8 cm. Uit het derde stuk cardstock van 16,5 x 18,5 cm snij of stans je een cirkel van 9 cm. Ik heb er voor gekozen om mijn cirkels iets boven het midden te plaatsen.  Eerst het designpapier op je cardstock plakken voor je de cirkels eruit snijd of stanst. Aan de voor en achterkant heb ik onder het designpapier wit en aqua groen lint geplakt van ongeveer 25 cm per deel.


Aan de linkerkant van je kaart snij/stans je een cirkel van 5,2 cm, net zo groot als de opening van de patrijspoort. Doe dit op de hoogte van de plek waar je aan de rechterkant je patrijspoort hebt geplakt. Voor de patrijspoort aan de rechterkant heb ik 2 cirkels van 7 cm uit mica gesneden. Aan de linkerkant hoeft geen mica voor je patrijspoort. Één heb ik aan de binnenkant van de patrijspoort geplakt, daarop op foamtape van 0,5 mm dik en 0,5 mm breed, dan je schudmateriaal erin en daarop de andere cirkel van mica.


In het doorkijk gedeelte en de schudgedeeltes heb ik de leuke plaatjes van het knipvel van Bella Lulu geplakt, die perfect bij het designpapier passen. De kleine onderdelen van de patrijspoort heb ik met de lijmvellen vastgeplakt, zo zie je geen lijmresten. Ook de plaatjes en teksten aan de voorkant en de binnenkant van de kaart zijn van het knipvel van Bella Lulu. De sequins of pailletten  die je over de gehele kaart verspreid ziet heb ik met de handige Sticky pick tool op de kaart geplakt. 


Aan de achterkant heb ik een stuk cardstock van 14 x 7 cm en daarop een stuk designpapier van 14 x 6,5 cm geplakt, hieronder plak je je lint. 


Bedankt voor je bezoekje aan mijn blog. Vergeet niet ook volger te worden.


De video van deze kit is nu terug te zien op ons YouTube kanaal.


De gebruikte Hobbizz kits kun je hier bestellen.
(Als je op de foto klikt kom je direct in onze webshop.)






Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bella Lulu Bloghop - Kijk & Cadeaudoosje

  Dag allemaal, Er staat weer een nieuwe online workshop in de webshop. Het is een Kijk & Cadeaudoosje. Dit leuke Cadeaudoosje is bedach...