Volg mij......

Christmas Carol - Lollipop


Hallo allemaal.

Met de kit Christmas Carol en de kit Envelopmaker heb ik een Carousselkaart met Lollipop gemaakt.


De Dutch Doobadoo mal Shape art A4 heb ik drie keer uitgeknipt uit craft cardstock. Om de opening voor de Lollipop te krijgen heb ik bij alle drie vanuit het midden aan beide kanten een rillijn geplaatst op de lange kant. Ik heb het puntje een halve centimeter vanaf het snij gedeelte van je snij/ril apparaat gelegd en dan een rillijn getrokken. Dit doe je ook aan de andere kant. Het design papier heb ik 1 cm vanaf het midden verkleind voor beide delen. 


Het frame heb ik in het creme en donkergroen uit gestanst. Van de groene heb ik de blaadjes afgeknipt en hier en daar op het frame geplakt. Aan de linkerkant zit een pocket. Het randje van de pocket komt uit het mooie designpapier blok ook de plaatjes, labels, postcards en bingokaartjes die ik verwerk heb op mijn kaart zitten hier in. 


Bij het frame zit ook een leuk takje dit heb ik in twee kleuren uit gestanst in het creme en brick. Ik heb de creme in delen geknipt en van de brick  de blaadje los geknipt en op het creme geplakt. 


De Lollipop met strik heb ik beide met de kit Envelopmaker gemaakt. Voor de Lollipop heb ik twee stroken papier van 29,5x5 cm geknipt en deze op de lange kant gerild op 1, 2, 3, 4, 5 cm en zo door tot aan het eind van de strook, dit doe je bij beide stroken. Beide stroken aan elkaar plakken en dan tot een cirkel duwen. Je hebt 2 cirkels van cardstock of designpapier nodig om de rozet bij elkaar te houden. Je doet lijm op de ene cirkel en drukt hier de rozet op, dan lijm op de ander cirkel en deze plak je aan de ander kant van de rozet. Voor de strik heb je één strook van 14x3 cm, 9x3,5 cm en 1x1,5 cm nodig. Bij de langste strook haal je met de notch aan beide kanten in het midden van de strook op de lange kant een hapje, dit doe je ook aan de korte kant van de strook aan beide kanten. Dan vouw je hem dubbel met de uiteinden naar elkaar toe. De kleinste strook vouw je om de strik heen. Bij de middelste strook haal je op de korte kant met de notch een hapje aan beide kanten. Ik heb daarna het rechte stukje schuin weggeknipt. Dit strookje heb ik doormidden geknipt en schuin onder de strik geplakt. Strik op rozet geplakt en dit op een rietje geschoven en vastgeplakt. 

Bedankt voor je bezoekje aan mijn blog. Vergeet niet ook volger te worden.


De video van deze kit is nu terug te zien op ons YouTube kanaal.


De gebruikte Hobbizz kit kun je hier bestellen.

( Als je op de foto klikt kom je direct in onze webshop.)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bella Lulu Bloghop - Kijk & Cadeaudoosje

  Dag allemaal, Er staat weer een nieuwe online workshop in de webshop. Het is een Kijk & Cadeaudoosje. Dit leuke Cadeaudoosje is bedach...